Share |

Wednesday 11 May 2011

Cubaan Sabotaj Kereta Dato Seri Anwar Ibrahim

Dari TV Selangor

Pemandu peribadi kepada Ketua Pembangkang, Menurut Abdullah Sani Haji Said hari ini membuat laporan polis kerana mengesyaki cubaan sabotaj ke atas kenderaan milik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya.

Perkara itu disedari Abdullah pada 19 April lalu yang mendapati kegagalan sistem brek kenderaan terbabit.

” Sistem brek tiba-tiba bergegar kuat tidak seperti biasa, kedengaran bunyi pecah di bahagian belakang,” katanya kepada pemberita.

Dalam laporan polis yang dibuatnya, Abdullah menceritakan bagaimana beliau yang dalam perjalanan pulang selepas menghantar Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Hussin ke Ipoh untuk menghadiri program anjuran Parti Keadilan Rakyat terpaksa memberhentikan kenderaan itu di bahu jalan.

Dalam kejadian kira-kira 1 pagi itu, beliau yang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur mendapati tayar belakang sebelah kanan kereta itu seolah-olah terkunci.

Menurut beliau, mekanik yang memeriksa kenderaan itu kemudiannya memberitahu disk brek tayar belakang tidak mempunyai klip yang berfungsi untuk menyokong sistem brek.

Justeru beliau yang bimbang akan keselamatan dirinya dan keluarga Anwar tampil membuat laporan polis di Balai Polis Merchant Square, Tropicana kira-kira jam 3.30 petang tadi.

No comments: