Share |

Tuesday 12 August 2014

Selangor MB crisis: Khalid to remain as Mentri Besar

(The Star) – Tan Sri Khalid Ibrahim has revealed that the palace wants him to remain as the Selangor Mentri Besar after he assured the Sultan that he commands the majority in the state assembly.

In a highly anticipated and packed press conference at the state secretariat building here, Khalid said that this was decided in an audience he had with Sultan Sharafuddin Idris Shah on Monday morning.

****************************************************

KENYATAAN MEDIA

11 OGOS 2014

DYMM TUANKU SULTAN PERKENAN MENTERI BESAR SEDIA ADA TERUS MENJALAN TUGAS

Saya telah manghadap DYMM Sultan Selangor hari ini pada 11 Ogos 2014, 9 pagi untukmemaklumkan kedudukan saya sebagai Menteri Besar Selangor selepas pemecatan saya sebagaiahli Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Dalam pertemuan tersebut, saya telah sambas maklum kepada DYMM Tuanku bahawa sayatelah dipecat daripada PKR pada 9 Ogos 2014 oleh Lembaga Disiplin PKR. Lanjutan daripadapemakluman saya, DYMM Tuanku telah bertanyakan sama ada saya masih memperolehikepercayaan majoriti AHli Dewan Negeri.

Saya telah memperjelaskan bahawa disebalik pemecatan saya sebagai ahli PKR, saya masihmemperolehi kepercayaan majoriti Ahli Dewan Negeri. Justeru itu DYMM Tuanku berpuas hatidengan penjelasam yang telah disembahkan dan selanjutnya DYMM Tuanku telah perkenanuntuk saya terus memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Sehingga ada perkembangan baharu, saya masih kekad sebaagai menteri Besar Selangor danakan menjalankan tugas seperti biasa.

TAN SRI DATO’ SERI ABDUL KHALID BIN IBRAHIM

DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR

No comments: