Share |

Friday 21 June 2013

Giliran bapa murid ditampar guru

Bapa_GuruKali pertama membaca berita ini rasa nak tergelak juga, yelah biasanya kita dengar murid yang ditampar guru, kali ini bapa murid juga yang kena. Naik angin benar guru tersebut.

Seorang bapa mendakwa ditampar seorang guru di pekarangan sebuah sekolah di Seremban 2 sewaktu nak mengambil anaknya pulang.

K. N Balasantheran, 45, juga mendakwa hampir dibaling batu bata dan diugut akan dicederakan di luar sekolah oleh guru berkenaan hanya kerana mahu penjelasan tindakannya sering memukul anaknya di sekolah. Ia berlaku 13 Jun lalu.

“Dalam kejadian kira-kira 1.30 petang Khamis lalu, saya datang ke sekolah untuk menjemput dua anak saya termasuk seorang perempuan yang bersekolah di sekitar Seremban 2.

“Sebaik saja tiba, anak lelaki saya yang berumur 9 tahun mengadu terdapat seorang guru lelaki di sekolah itu memarahinya dengan perkataan tidak sepatutnya seperti ‘binatang’ dan ‘lembu’,” katanya.

“Dalam perbualan kami, cikgu itu memberitahu saya supaya tidak masuk campur dengan hal sekolah kerana ia melibatkan pelajar sahaja. Tapi, saya tak puas hati dengan jawapan itu kerana cikgu itu menghina anak saya depan kawan-kawannya.

“Saya terus desak cikgu itu memberi penjelasan tapi tiba-tiba dia terus menampar muka saya. Dia juga mengambil seketul batu dari pasu bunga untuk memukul saya, namun sempat dihalang beberapa ibu bapa yang turut berada di situ,” katanya pada sidang media di Pejabat Adun Bukit Kepayang, Cha Kee Chin. – SinarHarian

Peguam A. Partheeban turut bersama. Balasantheran yang tergolong dalam golongn OKU kerana masalah mata berkata, kejadian berlaku di hadapan dua anaknya serta beberapa penjaga murid yang datang untuk mengambil anak mereka di sekolah.

“Akibat kejadian itu, anak saya kini trauma dan takut pergi sekolah, malah demam akibat terkejut dengan apa yang berlaku,” katanya. Dia juga sudah membuat laporan di Balai Polis Seremban pada hari sama.

Juga kena bertanyalah guru terbabit kenapa dia bertindak sedemikian. Mungkin disebabkan PBS, dia dah ‘mentel’.

No comments: